Mladi Izvidjaci -Mona
Naslovna » Aktuelno » ODRŽANA VIP PREMIJERA FILMA “NIJE VREME ZA UMIRANJE”

ODRŽANA VIP PREMIJERA FILMA “NIJE VREME ZA UMIRANJE”

NIJE VREME ZA UMIRANJE (NO TIME TO DIE)
Pretpremijerno 6. oktobra u odabranim bioskopima
Na redovnim repertoarima od 7. oktobra 2021.
Režija: Keri Džodži Fukunaga
Uloge: Danijel Krejg, Rami Malek, Lea Sejdu, Lašana Linč, Ben Višo, Naomi Haris i
Džefri Rajt, kao i Kristof Volc i Rejf Fajns u ulozi “M”. Takođe glume i Rori Kinir, Ana de
Armas, Dali Benšala, David Denčik i Bili Magnusen
Scenario: Nil Pervis i Robert Vejd i Keri Džodži Fukunaga i Fibi Voler-Bridž
Po priči Nila Pervisa i Roberta Vejda i Kerija Džodžija Fukunage
Žanr: Akcioni triler
Studio: Universal Pictures

U filmu “NIJE VREME ZA UMIRANJE” Bond je napustio službu i uživa u mirnom životu
na Jamajci. Njegov mir neće trajati dugo, kada se pojavi njegov stari prijatelj iz CIA,
Feliks Liter, moleći ga za pomoć. Misija u kojoj je potrebno da izbave kidnapovanog
naučnika ispostaviće se mnogo komplikovanija nego što je bilo očekivano i navešće
Bonda na trag misterioznom zlikovcu koji je naoružan novom, opasnom tehnologijom.

O PRODUKCIJI

Nekada su filmovi od Džejmsu Bondu bile zasebne avanture, povezane samo likovima,
zlim ili dobrim. U EON Prodakšns su želeli da serijal sa Danijelom Krejgom bude jedna
celina. „Zrno utehe“ (2008.) se nastavlja odmah nakon događaja u filmu „Kazino
Rojal“ (2006.) i Bondovu inicijaciju u život agenta „00“. „Skajfol“ (2012.) je otkrio
važne aspekte Bondovog ranog života. Sada, u 25. izdanju serijala, „Nije vreme za
umiranje“ nastavljamo nakon dešavanja u filmu „Spektra“ (2015.), kada Bond (Krejg) i

Madlen Svon (Lea Sejdu) odlaze u aston martinu DB5.
Kada se prvi put pojave u „Nije vreme za umiranje“, Bond i Madlen su u Materi,
gradiću na liticama, u južnoj Italiji. Producenti serijala su znali da će veza između
Bonda i Madlen biti nosilac priče, kao i njen završetak, uz mnogo „repova“ koje treba
razrešiti. U poslednja četiri filma glavne teme su tajne, izdaja, poverenje i sve zajedno
nas vode ka uzbudljivom vrhuncu i zaključku u filmu „Nije vreme za umiranje“.
Nakon što mu je slomljeno srce zbog gubitka Vesper Lind (Eva Grin) u filmu „Kazino
Rojal“, Bondova veza sa M i MI6 je vrlo promenljiva, a zbog bola kog mu je naneo
Blofeld (Kristof Volc), Bond se upušta u novi rizik i spušta gard kad je u pitanju
Madlen, ne bi li uspeo da zavoli ponovo.
„Kada se Bond upusti u vezu, to je za njega veliki emotivni izazov. Zato je poverenje
najznačajnija tema u ovom filmu, jer su sve njegove veze obeležene izdajom“, kaže
Barbara Brokoli, producent filma.
„Bond se upušta u vezu s Madlen, ali ovaj film počinje tako što on prekida najdužu
vezu u svom životu, onu sa MI6. Bond u penziji je potpuno novi aspekt njegovog života
i zanimljivo bi bilo videti šta neko kao Bond radi kad „ne ide na posao“ i šta zapravo
ostaje kao njegova zaostavština?“
Kada se produkcija razišla sa režiserom Denijem Bojlom, izbor je pao na filmskog
tvorca i vizionara, Kerija Džodžija Fukunagu (Džejn Ejr, Sin Nombre, True Detective…).
Fukunaga je prvi Amerikanac režiser filma o Bondu. To što je i sam pisac, pomaže mu
da bude sjajan u radu sa glumcima. Govori više jezika, proputovao je svetom i pomalo
je avanturista. „Posebno je uzbudljivo Bondovo emotivno putovanje u prethodnim
delovima. Nakon svega, prilično je jasno kako su se menjali, Bond i ostali likovi“, sam
kaže. „U prvom delu filma imamo priču o medenom mesecu Madlen i Bonda, koji je
sada u penziji. Ali, ne ide sve po planu i oni se rastaju. Kada se opet sretnu, posle pet
godina, svet se promenio, sve je drugačije. Politička situacija se isto promenila.“
Nad svetom se nadvila nova pretnja iza koje su Spektra i neki njeni spoljašnji elementi.
Bond je primoran da se vrati i pomogne da MI6 spreči da užasno oružje ugrozi svet.

DŽEJMS BOND

Danijel Krejg se pojavljuje po peti i poslednji put, da zaokruži i okonča putovanje na
kome smo upoznali novog, modernog Bonda. Uz svu svoju izvrsnost u određenim
poljima, Krejgov Bond nije bezgrešan. Nije junak iz mita i legendi i mnogo toga mora
da uči, a njegove uspehe povremeno zamene i podbačaji. Mešavina je svetla i tame i
njegove doskočice su prečesto mračne.

Sve vreme smo svedoci ove promene. Videli smo kako Bond uči da bi postao agent,
kako je zaslužio dozvolu za ubijanje, ali i koliko je sve ukupno uticalo na njega.
Samotnjak je, ali je ipak naučio kako da pusti da mu ljudi priđu. Voleo je i izgubio to.
Izgubio je Vesper Lind. Izgubio je M. Svi vidimo te rane na njemu.
Sam Krejg kaže: „To je počelo u „Kazinu“. Od početka smo definisali kako ću prikazati
ovaj predivan lik. Želeo sam da izgleda i ponaša se kao ubica, jer on to jeste. Tako je i
napisan, ali sam hteo da bude moderan.“
Njegovo putovanje kroz filmove „Kazino Rojal“, „Zrno utehe“, „Skajfol“, „Spektra“ i
sada „Nije vreme za umiranje“ je konstantno. Dominirale su važne teme. Tako se i
nastavlja.
Krejg nastavlja: „Uvek sam bio zadovoljan kako su ispali „007“ filmovi u kojima sam
učestvovao. Mnogo toga je zasnovano na njegovim vezama i tome kako su one uticale
na njega i promenile mu život. Bio to zlikovac ili ljudi s kojima radi, u ovom filmu se
tome pristupa direktno. Najveće teme su ljubav i poverenje. Od toga nema važnijeg i
većeg.“

NOVI LIKOVI

Nomi
U filmu „Nije vreme za umiranje“ se pojavljuje novi lik u igri špijunaže, Nomi. Tek je
stigla u MI6, igra je veoma talentovana glumica Lašana Linč, a o svom liku kaže: „Ona
je jaka, drska, sarkastična. Sjajno se slaže sa Bondom, jer on ume da bude vrlo
ozbiljan, posebno na misiji. Ona voli da se šali na račun Bonodovih godina i čini da mu
bude nelagodno. Mlada je i koristi nove gedžite, prošla je sasvim novu obuku,
„apdejtovana je“ i bliska je s M, što je sve ono što on nije ili nema u tom trenutku. Nije
zastrašena njegovim iskustvom i reputacijom i verovatno je jedina iz 00 programa,
dovoljno hrabra da prihvati ovu misiju.“

Safin
Dobitnik oskara, Rami Malek, je zlikovac Safin. Više Bondovih prošlih protivnika je
imalo nekakvu ličnu povezanost sa junakom, ali je Fukunaga bio zadivljen idejom da se
Safinova i Madlenina priča preklapaju, a da između njega i Bonda postavi svojevrsno
ogledalo. On sebe ne doživljava kao zlikovca u njenom životu. Malek je želeo da svom
zlikovcu omogući da ide do krajnjih granica, kako bi Bondu otežao sve. Safin je
brutalan i okrutan, ali to je posledica svega što je doživeo kao dete. Dečiju nevinost je
izgubio vrlo rano i teško mu je da razloži dobro od lošeg.

Primo
Kako su svi Bondovi zlokovci jedinstveni, tako su i njihovi sledbenici. Primo je opak lik,
kog igra Dali Bensalah. On je čovek od akcije, nešto kao i ostali psi rata. Plaćenik koji
samo traži razlog za borbu. Rođen je i odrastao na mračnoj strani, gde je odanost
najvažnija. „Primo sjajno izgleda, baš gotivno. Ta frizura i robotsko oko… Upamtićemo
Prima“, kaže Bensalah.

Paloma
Još jedan integralan lik na Bondovom putovanju u filmu je Paloma, tek obučena i puna
entuzijazma, agent CIA na Kubi. Igra je Ana de Armas, s kojom je Krejg već radio na
filmu „Knives Out“.
Valdo
Lik Valda, kog igra Dejvid Densik, je enigmatičan čovek, ruski naučnik i specijalista u
posebnoj oblasti. Ovde je ključna ličnost za razvoj priče. Sam Dejvid kaže: „Bilo je vrlo
zanimljivo igrati lik Valda, jer je čudak i pomalo štreber, ali je veoma dobar naučnik.“

Logan Eš
Lik Logana Eša, kog igra Bili Magnusen, agent je CIA, koji radi sa Feliksom Lajterom i
misija im je da Bonda vrate u posao. Našli su ga na Jamajci, ali se Eš od početka nije
dopadao Bondu. Dok se priseća kako je bio nervozan pred prvo snimanje sa Krejgom i
Rajtom, Magnusen kaže: „Logan Eš je sav ispravan, ne pije alkohol, uvek sledi pravila.

AKCIJA

Fukunaga na veoma poseban način pristupa snimanju akcionih scena, a sam je režirao
u drugoj ekipi na prethodnim filmovima. U filmu „Nije vreme za umiranje“ svaka scena
mora dalje da pokreće radnju.
„Važno je Bonda uvek staviti u nemoguće situacije iz kojih mora da se izvuče. Ali, kad
je akcija u pitanju, nije dovoljno da Bond samo ide od tačke A do tačke B, već da se još
nešto dešava u tim scenama. Čak i meni pažnja odluta tokom akcionih scena, ako se u
njima ne dešava ništa u službi narativa. Zato, na primer, u Italiji se još nešto dešava
tokom jurnjave kolima, kao i u kasnijim akcionim scenama. Ne kažem da opet
izmišljamo film, ali definitivno Bonda stavljamo u emotivne situacije, u kojima pre nije

bio, a dok se dešava akcija.“

Aston Martin DB5

U ovom automobilu, čiji je povratak s nestrpljenjem iščekivan, odvija se drama na
samom početku filma. Krejg je srećan: „Sjajno je što nam se vratio DB5. Nakon
Skajfola i Spektre, sada smo mu dodali još mnogo toga. Može sve što Bond očekuje od
DB5 i to radi u prelepim krajolicima.“
Za snimanje scena u Materi, korišćena su dva klasična DB5, identične završne obrade.
Za većinu krupnih kadrova, kada Bond i Madlen ulaze i izlaze iz kola, korišćeno je EON-
ovo vozilo, još iz filmova „Zlatno oko“, „Skajfol“ i „Spektra“. Za kaskaderske scene su
inženjeri iz Aston Martina spremili osam replika. Dve su korišćene za scene sa dimnom
zavesom, bacačem mina i mitraljezom, a ostalih šest je bilo opremljeno tako da vozači
kaskaderi sede na krovu, dok se snimaju scene sa Bondom i Madlen u kolima, pri
većim brzinama.

OSTALE AKCIONE I KASKADERSKE SCENE

Scena u Materi je sjajna i zbog nezaboravnog stvarnog skoka motorom. Naravno, skok
je umesto Krejga izveo Pol Edmondson, preko starog luka umesto kaskaderske rampe.
Pored toga, borba na stepenicama u Safinovom skrovištu se izdvaja kao nezaboravni
deo filma, posebno jer je Danijel mnogo toga izveo sam.

LOKACIJE

Lokacije su uvek suštinski važna komponenta Bondovih filmova, jer odražavaju
raspoloženje i ton narativa, ali i zato što publiku odvode na predivna, opasna ili
egzotična mesta širom planete. Menadžer za lokacije, Čarli Hejs, Fukunaga i scenograf
Mark Tildsli su od početka bili vrlo određeni u vezi s time šta žele od lokacija.
Norveška
Brokoli kaže: „Znali smo da idemo u Skandinaviju, jer je Madlenin otac odande. Bilo
nam je potrebno neko mesto gde bi se oni sakrili, kao porodica. Neko nepristupačno
mesto, veoma daleko.“
Režiser dodaje: „Sve lokacije su došle nekako organski. Zaljubio sam se u predele u
Norveškoj.“

Izabrana je šuma severno od Osla i tu je sagrađena kuća na velikom jezeru. Nijedna od
postojećih nije odgovarala, pa je sagrađena posebna za potrebe snimanja.
Italija
Iz hladnih predela Norveške film se potom seli u mekano svetlo južne Italije. Filmovi o
Bondu dele tu vezu s Italijom već dugo, posebno u doba Danijela Krejga, sa filmovima
„Kazino Rojal“, „Zrno utehe“ i „Spektra“, jer su u svim filmovima scene na
Mediteranu.
Fukunaga kaže: „Italija je savršeno mesto, jer na kraju „Spektre“ oni odlaze u zalazak
Sunca, a i gde je još toliko romantino, kao u Italiji? Drevni grad Matera je bio
neverovatan, morali smo tu da snimamo.“
Produkcija je izabrala Materu za scene pre uvodne špice, odnosno za scene jurnjave
kolima. Sama Italija je zemlja koja je bogata najrazličitijim lokacijama. Matera je
drevni grad i često je koriste za snimanje bilijskih i klasičnih scena.
Jamajka
Na početku, Bond je u penziji, u svom duhovnom domu, na Jamajci. Osim očite veze
sa autorom, Ijanom Flemingom i njegovom kućom na severnoj obali, iz „Zlatnog oka“,
Bond je često bio na Jamajci, „Doktor No“ i „Živi i pusti druge da umru“ su snimani na
karipskom ostrvu.
Jamajka je dobro poslužila, jer je Bondu bilo potrebno izolovano mesto na kome će
uživati u jednostavnim stvarima, u pecanju i povezivanju s prirodom oko sebe. Na
kraju, ne postoji drugo mesto na kome bi Bond uživao u mirovini. Još jedna od
nezaboravnih scena iz ovog filma biće svakako i skok, jer je izveden stvarno.
London
London je Bondova kuća i naravno da je opet mnogo snimano tu. U poslednjih
nekoliko filmova je tu bilo dosta scena akcije za pamćenje. Ovog puta London igra
drugačiju ulogu, jer se akcija dešava u drugim delovima sveta. Pošto je skoro pa
vraćen iz penzije, Bondu je sada još malo, pa neugodno u Londonu.
Farska Ostrva
Skrovište zlikovca je često čudesno mesto u Bondovim filmovima, a ovog puta je to
izmišljeno ostrvo.
Za scene eksterijera su izabrana Farska Ostrva, arhipelag kojim upravlja Danska.
Safinovo skrovište je snimano iz delova, a kasnije je i dodatno obrađeno specijalnim

efektima. Geografija je spektakularna i obogaćuje film, mada je teško mesto za rad
ekipe filma. Broj je bio ograničen, a zaposleni su morali da budu pod stalnim
nadzorom ljudi iz gorske službe.

MUZIKA

Nijedan filmski serijal nije sarađivao s toliko muzičkih zvezda, kao što je to serijal o
Bondu. Za 25. izdanje filmova o agentu 007, kao i za poslednji sa Danijelom Krejgom,
znalo se da to mora biti neki izuzetan kompozitor. Izbor je pao na dobitnika nagrada
Oskar i Gremi, Hansa Cimera. Kao veliki ljubitelj serijala i muzičkih tema tokom svih
ovih godina, kompozitor je vrlo rado prihvatio priliku.
Za glavnu pesmu je izabrana ona koju su napisali Bili Ejliš i njen brat, Finias O’Konel.
Cimer se priseća: „Bio je to samo demo snimak, ali sam rekao da ne želim više ništa da
slušam. To je to. Oni tada nisu znali priču, ali je za mene njihova pesma bila kao priča.
Za mene je to bio put kroz vreme. Rekao sam da ih odmah ukrcaju na avion i dovedu.“
Ejliš i O’Konel su došli. „Nisam mislila da ću ikad raditi pesmu za Bonda. To smo
oduvek želeli, pričali smo o tome. Biti deo poslednjeg filma sa Krejgom je prosto
ludilo.“

KRAJ JEDNE ERE

„Nije vreme za umiranje“ je posebno poglavlje za EON, kao 25. izdanje, ali i kao
konačno poglavlje u eri Danijela Krejga. Barbara kaže: „Mislim da je ovo najličnija
priča, uz „U službi njenog veličanstva“ i „Kazino Rojal“. Prikladan je i veoma emotivno
ispunjujući zaključak za Danijela Krejga i njegov put.“
Nije iznenađenje što je za sve učesnike ovo bio vrlo emotivan projekat, posebno za
samog Krejga. „Kad zastanem i pomislim šta smo sve postigli sa ovih pet filmova, vrlo
sam emotivan. Bilo je to skoro 15 godina mog života. Osećao sam da moramo da
završimo priču i uvežemo mnogo nedovršenih detalja. Mislim da smo uspeli. Strašno
sam ponosan na sve što smo zajedno uradili. Bila mi je čast.“
Najemotivniji trenuci su došli sa poslednjim scenama, koje su, prikladno, snimane u
studiju Pajnvud, tradicionalnom domu Bondovih filmova. Kada je završena poslednja
scena, Danijel se vrlo emotivno obratio svima, koji su slušali u suzama.
Tvorci filma su izuzetno ponosni na sve što su postigli sa poslednjih pet filmova. Vilson
zaključuje: „Danijel je doneo mnogo čovečnosti Bondu i razvio je realnog lika. Nastavio
je da ga razvija i stvara. Svojom istrajnošću, razumevanjem i strašnim talentom,
Danijel Krejg je razvio jedinstvenu verziju Džejmsa Bonda.“

script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">

Nema komentara.

Scroll To Top