Javor-Zimske carolije
Naslovna » Aktuelno » KONCERT ČELISTKINJE KSENIJE JANKOVIĆ I VIOLIINISTKINJE KANDIDE TOMPSON NA 53. BEMUSU

KONCERT ČELISTKINJE KSENIJE JANKOVIĆ I VIOLIINISTKINJE KANDIDE TOMPSON NA 53. BEMUSU

  1. BEMUS U MADLENIANUMU

Koncert Ksenije Janković, violončelo i Kandide Tompson, violina

Dejan Savić, dirigent

Orkestar Opere i teatra Madlenianum

 

Ponedeljak, 8. novembar u 20.00 časova

Velika scena MADLENIANUMA

 

53. BEMUS U MADLENIANUMU

8. novembar 2021. u 20.00 časova, Velika scena MADLENIANUMA
Koncert Ksenije Janković, violončelo i Kandide Tompson, violina

Nastavljajući predstavljanje vrhunskih umetnika na našoj Velikoj sceni 8. novembra od
20.00 časova, u okviru 53. BEMUS-a, u suorganizaciji sa CEBEF-om, imaćemo priliku da
ugostimo svetski poznatu violončelistkinju Kseniju Janković i violinistkinju Kandidu Tompson
iz Velike Britanije. Na ovom koncertu pod dirigentskom palicom maestra Dejana Savića i uz
pratnju orkestra Opere i teatra Madlenianum, publika će moći da čuje najlepše uvertire i svite
iz opusa Đoakina Rosinija, Petra Iliča Čajkovskog, kao i dupli koncert za violonu i violončelo
Johanesa Bramsa. Karte po ceni od 1.000 i 1.200 RSD su u prodaji.
Ksenija Janković je rođena 1958. godine u srpsko-ruskoj porodici muzičara. Očarana
violončelom, počela je da svira u šestoj godini, a već sa devet je debitovala s Beogradskom
filharmonijom. Dve godine kasnije, kao državni stipendista, nastavila je školovanja u Centralnoj
muzičkoj školi pri Moskovskom konzervatorijumu gde su joj profesori bili Stefan Kaljanov i Mstislav
Rostropovič. Studije je nastavila kod Pjera Furnijea u Švajcarskoj i Andrea Navare u Nemačkoj.
Nakon pobeda na nekoliko nacionalnih i internacionalnih takmičenja, međunarodnu afirmaciju je
stekla posle osvajanja prve nagrade slavnog Konkursa „Gaspar Cassado” u Firenci, 1981. godine.
Saradnja sa Šandorom Vegom i Đerđom Šebekom duboko je i trajno inspiriše. Solističke koncerte
Ksenija Janković u Parizu, Londonu, Berlinu i Moskvi, ali i Beogradu i Novom Sadu, kao i njene
nastupe sa velikim orkestrima kakvi su londonski Philharmonia Orchestra, Budimpeštanska
filharmonija, Orkestar Romanske Švajcarske, orkestri Radio Berlina, Kopenhagena i Madrida,
kritika je opisala kao potresne i nezaboravne. Ksenija Janković je jeda od najinteresantnijih
violončelistkinja današnjice. Posvećeni je kamerni musičar. Svira sa umetnicima poput Gidona
Kremera, Andraša Šifa i Tabee Cimerman i redovni je gost međunarodnih festivala u Austriji,
Švajcarskoj, Engleskoj, Nemačkoj i Koreji. Bila je profesor violončela na Visokoj školi za muziku u
Vircburgu (1994-2004), a od tada predaje u Visokoj školi za muziku u Detmoldu.
Kandida Tompson (Candida Thompson), violinistkinja, studirala je kod poznatog
pedagoga Dejvida Takenoa u „Guildhall školi za muziku i dramu“ u Londonu, gde je sa izuzetno
visokim prosekom stekla diplomu soliste. Nastavila je studije u umetničkom centru Banff u Kanadi.
Nakon školovanja Kandida Tompson osvaja razne nagrade na takmičenjima, uključujući i
međunarodno takmičenje „Muzičke omladine“ u Beogradu (Internationale Jeuness Musicales).
Kandida Tompson nastupala je kao solista sa mnogim orkestrima u Evropi, Sjedinjenim Državama i
istočnoj Aziji, kao i sa Moskovskim kamernim orkestrom, Bečkom simfonijetom, Simfonijskim
orkestrom iz Tokija, Engleskim gudačkim orkestrom, Amsterdamskom simfonijetom i Holandskom
kamernom filharmonijom. Kandida Tompson je strastvena kamerna muzičarka. Nastupala je sa
muzičarima među kojima su Isak Stern, Dženin Džensen, Julijan Rahlin, Izabel Faust i Bruno
Đurana. Zajedno sa violončelistkinjom Ksenijom Janković i pijanistom Paolom Đakometijem,
osnovala je muzičku grupu Hamlet Piano Trio. Redovno dobija pozive da nastupa na Festivalu
Kuhmo u Finskoj, La Musica u Sjedinjenim Američkim Državama i na Međunarodnom festivalu
kamerne muzike u Utrehtu, a gostovala je i bila je gost na Kanosa master časovima u Ređo Emiliji,
Gubio festivalu u Italiji i Ernen festivalu kamerne muzike u Švajcarskoj.

Kandida Tompson je još u ranoj mladosti predvodila kamerne orkestre u Skandinaviji, Španiji,
Holandiji i Velikoj Britaniji. Ona je koncert-majstor Amsterdamske Simfonijete od 1995. godine, a
od 2003. godine i umetnički direktor iste. Prilikom vođenja orkestarskih projekata, Kandida pridaje
veliku važnost individualnom doprinosu svih članova orkestra. Njen muzički pristup podstiče
muzičare na potpuno uključivanje i maksimalnu posvećenost. Predvođena Kandidom Tompson,
Amsterdamska Simfonijeta je snimila do sada devet kompakt diskova.
Kandida je takođe kao član muzičke grupe Hamlet Piano Trio, zajedno sa Paolom Đakometijem i
Ksenijom Janković, 2015. godine u izdanju Channel Classics-a objavila dva Mendelsonova Klavirska
trija, a debitovali su i u Sjedinjenim Američkim Državama. Oni su 2017. godine objavili kompakt
disk sa dva Betovenova Klavirska trija na originalnim instrumentima, a u maju 2018. godine
uspešno su održali svoj debi koncert u koncertnoj dvorani (Concertgebouw) u Amsterdamu.
Dejan Savić (1957), istaknuti srpski umetnik, diplomirao je dirigovanje na Fakultetu
muzičkih umetnosti u Beogradu, a zvanje magistra dirigovanja stekao je na Akademiji umetnosti u
Novom Sadu, kao prvi u istoriji ove visokoškolske ustanove. Glavni je dirigent beogradske Opere i
baleta od 1993, a direktor Opere i baleta je od 2001. do 2004. godine. U isto vreme je muzički
rukovodilac Kamernog orkestra PRO CLASSICA, kao i renomiranog Mešovitog hora „Braća Baruh“,
osnovanog 1879. godine. Od 1989. do 1992. bio je umetnički direktor Niškog simfonijskog
orkestra, a od 1993. do 1995. godine umetnički rukovodilac Kamernog ansambla PRO MUSICA,
najstarijeg u Jugoslaviji. Od 2005. do 2007. godine Dejan Savić je, kao prvi i do sada jedini
muzički umetnik u 150 godina dugoj istoriji ove ustanove, bio upravnik Narodnog pozorišta, da bi
se 2007. godine vratio na mesto direktora Opere, u kojoj od 2010. godine deluje kao glavni
dirigent pozorišta. Već 2012. godine vraća se na mesto upravnika Narodnog pozorišta, gde ostaje
do 2018. godine, beležeći izuzetne umetničke i poslovne rezultate.
Sa svojim horom, kao i sa drugim horovima kojima je dirigovao, sudelovao je na brojnim uglednim
međunarodnim horskim festivalima, osvajajući mnogobrojne nagrade i priznanja (Gorica i Peskara,
Italija, Kardica, Grčka, JHS Niš, Mokranjčevi dani u Negotinu i dr.).
Kao dirigent, a takođe i sa svojim ansamblima, D. Savić je gostovao u Grčkoj, Izraelu, Bugarskoj,
Holandiji, Nemačkoj, Rumuniji, Irskoj, Rusiji, SAD, Kini, Koreji, Francuskoj, Gruziji, Italiji, Austriji,
Švajcarskoj, Španiji i drugde, nastupajući sa mnogim uglednim orkestrima i operskim kućama
Evrope, Amerike i Azije.
Dejan Savić je delovao kao stalni gost dirigent Simfonijskog orkestra i Hora grčkog radija (ERT).
Njegova pedagoška karijera podrazumeva profesorski angažman na nekoliko muzičkih akademija u
zemlji i inostranstvu, kao i niz majstorskih kurseva u više evropskih zemalja, koje održava i danas.
Učestvovao je u radu više znamenitih međunarodnih konkursa i takmičenja, kako u zemlji, tako i u
inostranstvu. Sarađivao je sa nekima od najvećih imena sveta muzike širom planete.
U više zemalja D. Savić je snimao za radio i TV, a realizovao je i više trajnih snimaka, LP izdanja,
audio-kaseta, kompakt i DVD diskova u izdanju PGP RTS i drugih kompanija. Nosilac je brojnih
domaćih i inostranih nagrada i priznanja, između ostalih Zlatnog beočuga, Vukove nagrade,
Srebrne zvezde Republike Italije, Zvezde reda Malteškog krsta i drugih.

 

script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">

Nema komentara.

Scroll To Top