Naslovna » Aktuelno » PREMIJERNA OBNOVA MJUZIKLA POSLEDNJIH PET GODINA

PREMIJERNA OBNOVA MJUZIKLA POSLEDNJIH PET GODINA

 

KAD JE LJUBAVI KRAJ KRENEŠ ISPOČETKA

MJUZIKL POSLEDNJIH 5 GODINA PONOVO NA SCENI MADLENIANUMA

Premijera obnove: 27. oktobar
Prva repriza: 4. novembar

Pisao i komponovao JASON ROBERT BROWN
Originalna produkcija za njujoršku scenu Arielle Tepper i Marty Bell
Originalna produkcija Northlight Theatre Chicago, IL

Prvobitna produkcija ovog mjuzikla na našu scenu je postavljena 2021. godine, u uslovima
pandemije korona virusa, kao jedina kompletna, integralna muzička produkcija u pozorištima u toj
sezoni. Koliko je bilo teško odabrati naslov, i koliko je sam proces pripreme bio zahtevan i složen
najbolje znaju autori i protagonisti mjuzikla. Na prvi pogled ovo je manji mjuzikl, ali samo u smislu
broja učesnika. Rad na ovoj predstavi nam je još jednom dokazao da ne postoje jednostavni i
„mali“ projekti. Odabir naslova je bio veoma komplikovan, jer smo uvek kao premisu imali
atraktivnost, slušljivost i modernizaciju, najpre za našu publiku. Izborom mjuzikla Poslednjih pet
godina, ponovo smo učinili iskorak u našoj repertoarskoj politici, uvođenjem forme modernih
mjuzikla koji su na najreferentnijim svetskim scenama (Brodvej i Vest End) aktuelni već više od 10
godina. S obzirom da predstava nije dovoljno igrana u uslovima pandemije ponovo je vraćamo na
našu scenu, ovog puta sa osveženim ansamblom. Premijera obnove je 27. oktobra, dok su
reprize 4. i 22. novembra.
Upravo zbog svih ovih neobičnih zadataka, mjuzikl Poslednjih 5 godina je postavio proveren
i uhodan autorski tim na čelu sa rediteljem, gostom iz Hrvatske, Robertom Boškovićem, koji je
na našoj sceni ostvario veoma uspešne produkcije (operete Vesela udovica i Pariski život, kao i
koncertnu predstavu Svetlosti pozornice). Dirigent Vesna Šouc, naš stalni saradnik u muzičkim
produkcijama (mjuzikl Jadnici, opera Suton i Ana Frank, koncertna predstava Muzičko putovanje,
operete Vesela udovica i Pariski život), scenograf Vesna Režić i koreograf Milica Cerović (obe iz
autorskog tima Vesele udovice i Pariskog života), zatim kostimograf Snežana Pešić Rajić, Srđan
Jovanović kao dizajner svetla, Dušan Arsikin dizajner zvuka, dok su 3D mapping, holograme i
projekcije radili Matej Bodrušić i Aleksandar Rapajić, kao i mnogi drugi koji su deo autorske
ekipe ovog projekta, pred sobom su imali velike zahteve, ali su ih ispunili u vrhunskom kvalitetu.
Iz stare postave od glumaca-pevača nam ostaju Branislava Podrumac i Žarko
Stepanov, dok Dimitrije Cincar-Kostić pauzira do sledeće godine. Ovom već uigranom timu
se od ove sezone, u obnovi pridružuju Tatjana Dimitrijević, Irma Dragičević, gošća iz
Hrvatske i Arsenije Tubić. Svi oni su već dokazane zvezde naše scene jer su učestvovali u
pojedinim muzičkim produkcijama Madlenianuma. Baletski ansambl su: Jana Jovićević, Jelena
Nenadović, Tara Tomašić, Tijana Ostojić, Veljko Ranđić, Mateja Vićentijević, Luka
Stefanović, Vladimir Sekulić; dok su orkestar: Dragana Anđelić Bunjac / Milivoje Veljić,
Milica Grujić, Šerin Radeski, Jasmina Vrbanić, Vojin Nenadović, Mladen Lukić, Miloš
Branisavljević / Nikola Đokić.

Brodvejski hit, koji je doživeo i svoju Holivudsku ekranizaciju 2015. godine, kompozitora i
tekstopisca Džejsona Roberta Brauna, prikazuje nam ljubav, patnju, potragu za karijerom, brak
i rastanak u veoma atraktivnoj muzičkoj i dramskoj formi. Veliki muzički i glumački zadaci su
postavljeni pred samo dvoje glavnih aktera, uz pratnju malog igračkog ansambla i benda koji je
sastavljen od samo šest muzičara. Ono što ovu priču čini naročito atraktivnom je „dekoinstrukcija
ljubavne priče“, kako je to istakla dirigent Vesna Šouc „Već u prvom kontaktu sa delom počela je
da izranja jasna i neraskidiva povezanost, kao i specifična uslovljenost muzičkog i tekstualnog
sadržaja. Očigledno je bilo da ideja i emocija dolaze iz pera jednog čoveka, a i da je sama priča
autobiografska”. Vesna Šouc je, uz koautorstvo sa Jovanom Jezdović, uradila i prevod i prepev,
što je bio naročit izazov usaglasiti muziku i tekst uz strogo poštovanje svih zakonitosti srpskog
jezika, dramaturškog roka, pronalaženje rime i slično. „Ponavljanjem određenih stihova kroz
mjuzikl, autor pokazuje kako se istim rečima mogu iskazati različite emocije – bes i zaljubljenost,
bol i nada. Samim tim što je priča predstavljena kroz dve hronološki suprotstavljene linije,
očuvanje tekstualnih referenci, humora i savremenog jezika u prepevu predstavljaju izazov, ali i nit
koja ovo delo čini jedinstvenim”, ističe Šouc.
Kompozitor Džejson Robert Braun je veliki muzičar i pijanista, poznavalac muzičke
strukture, sjajan aranžer (dobitnik prestižne nagrade Toni za svoj mjuzikl Mostovi okruga Medison)
i to se sve veoma primeti u muzičkoj fakturi ovog dela. Mešavine rok i pop muzike, odličnog džeza
i bluza, latino ritmova i modernog aranžiranja, obećavaju dobru zabavu uz dramsku radnju koja
podstiče na razmišljanje.
Poslednji 5 godina je mjuzikl koji prvenstveno govori o emociji. To je prikaz života dvoje
ljudi koji u pet godina preživljavaju buru emocija, kroz upoznavanje, veridbu, ženidbu i prekid, a
sve pratimo u dve suprotstavljene dramske linije. „Ovo je definitivno dramski mjuzikl, gde je za
mene kao reditelja bio veliki teret da pokažem svo znanje i umeće režije glume, plesa i spektakla.
Moram da napomenem da je ovo za glumce i pevače, pa i za igrače, gde su pojedini dobili male
glumačke zadatke, jako teška predstava jer pokazuje sve što izvođač u tom trenutku nosi u sebi i
što je do sada naučio u svojoj karijeri“, reči su reditelja Boškovića.
Mjuzikl se izvodi u aranžmanu sa Music Theatre International (Europe) Limited:
www.mtishows.eu .

script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">

Nema komentara.

Scroll To Top